Poplista

Wiktor Dyduła, Kasia Sienkiewicz - Nie mówię tak, nie mówię nie
1
Wiktor Dyduła, Kasia Sienkiewicz Nie mówię tak, nie mówię nie
Dennis Lloyd - Mad World
2
Dennis Lloyd Mad World
sombr - undressed
3
sombr undressed

Co było grane?

Michael Jackson - They Don't Care About Us
21:07
Michael Jackson They Don't Care About Us
Purple Disco Machine / Kungs - Substitution
21:10
Purple Disco Machine / Kungs Substitution
Meghan Trainor - Lips Are Movin'
21:13
Meghan Trainor Lips Are Movin'

Kampanie marketingowe w social mediach – jakie metody skutecznie działają na odbiorców?

Social media stały się jednym z najlepszych sposobów bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi klientami. Z tego powodu coraz więcej biznesów prowadzi intensywne kampanie marketingowe na popularnych kanałach mediów społecznościowych. Jakie działania podnoszą skuteczność takich kampanii i jak oddziałują one na odbiorców? Sprawdź!
fot. materiały prasowe

Przeglądając social media, z pewnością każdego dnia omijasz wzrokiem wiele reklam i zachęt do kliknięcia w konkretny link. Jednak nie tylko w ten sposób firmy i biznesy próbują docierać do swoich odbiorców. Zobacz, jakie inne techniki wykorzystują, aby pozyskiwać klientów!

Newsletter – bezpośrednia forma kontaktu

Czy zdarzyło Ci się, że znany influencer lub marka zaoferowała Ci rabat, zniżkę lub nawet darmową próbkę produktu w zamian za zapis do newslettera? To właśnie jedno z popularnych działań w social mediach, które pozwalają firmom powiększać swoją bazę kontaktów i jeszcze bardziej bezpośrednio docierać do odbiorców. Dlaczego tak bardzo im na tym zależy?

Biznesy wykorzystują narzędzie, jakim jest newsletter, najczęściej do informowania czytelników o nowych promocjach czy premierach produktów. Email marketing to jedna z najbardziej bezpośrednich form kontaktu z odbiorcą, a przy okazji jedno z najtańszych narzędzi, jakie można wykorzystać do reklamowania swojej marki.

Przekierowanie na landing page

Oprócz zachęt do zapisu do newslettera w social mediach często można spotkać banery, reklamy czy linki przekierowujące bezpośrednio na landing page konkretnej witryny. Co to dokładnie oznacza? Landing page, na którą przeniesiesz się po kliknięciu w taką reklamę czy link zawarty w newsletterze, to strona poświęcona całkowicie jednej ofercie. Nie jest to główna strona danej marki, ale bardzo często zawiera tzw. call to action, czyli po polsku wezwanie do działania.

Na stronie landing page można spodziewać się zachęty do zapisu na warsztaty lub webinar, pobrania e-booka lub zakupienia konkretnego produktu czy usługi. To kolejne skuteczne narzędzie, które podnosi efektywność kampanii prowadzonych w social mediach i mailowo.

Interakcje z użytkownikami

Social media mają jeszcze jedną cechę, która niesamowicie ułatwia tworzenie autentycznych, wiarygodnych reklam. Tą cechą jest możliwość nawiązywania bezpośrednich interakcji z użytkownikami. Nagrywanie rolek lub krótkich filmików oraz angażowanie swojej społeczności na kanałach nadawczych to doskonały sposób na bardzo osobiste zaproszenie odbiorców do skorzystania z konkretnej oferty.

Social media marketing to potężne i niezwykle skuteczne narzędzie reklamy, które daje wiele możliwości, jeśli zostanie odpowiednio wykorzystane. Stosując opisane powyżej metody, możesz pozyskiwać nawet setki nowych odbiorców dziennie, docierać do zupełnie nowych grup konsumentów i budować rozpoznawalność swojej marki przy niewielkiej inwestycji. Jest tylko jeden warunek. Aby marketing w social mediach był skuteczny, musisz być konsekwentny.